Ocenianie zachowania

  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
  • Drukuj zawartość bieżącej strony
29 sierpnia 2022

(Ze Statutu Szkoły Podstawowej im. Dzieci Zamojszczyzny w Aleksandrowie)

 

§ 124Kryteria ocen z zachowania

 

1.wzorowe

Otrzymuje uczeń, który:

1)       systematycznie odrabia lekcje, jest zawsze przygotowany do zajęć, osiąga maksymalne oceny do swoich możliwości i zdolności;

2)       aktywnie uczestniczy w życiu szkoły: uroczystościach, imprezach, bywa też ich inicjatorem;

3)       rozwija swoje zainteresowania poprzez udział w szkolnych i pozaszkolnych zajęciach;

4)       reprezentuje godnie szkołę w konkursach, zawodach sportowych;

5)       dobrze wywiązuje się z przydzielonych mu zadań przez szkołę, wychowawcę, organizację;

6)       nie opuszcza żadnych zajęć szkolnych bez usprawiedliwienia i nie spóźnia się na lekcje;

7)       zachowuje się kulturalnie podczas przerw i reaguje na negatywne postawy kolegów;

8)       przejawia troskę o mienie szkoły;

9)       dba o higienę osobistą i schludny wygląd, nosi obuwie zmienne;

10)   zawsze przestrzega zasad bezpieczeństwa w szkole i poza nią;

11)   nie ulega nałogom (nikotyna, alkohol, narkotyki);

12)   reaguje właściwie w sytuacjach zagrażających bezpieczeństwu innym;

13)   wykazuje się wysoką kulturą słowa: nie używa wulgaryzmów i obraźliwych słów, gestów, zwraca się po imieniu do kolegów, stosuje zwroty i formuły grzecznościowe;

14)   poszerza swój zakres języka ojczystego (literatura, teatr, film);

15)   zawsze przestrzega ogólnie przyjętych norm zachowania w miejscach publicznych;

16)   w sposób kulturalny przejawia postawę asertywną wobec innych;

17)   zawsze, w miarę swoich możliwości, udziela pomocy osobom potrzebującym;

18)   przeciwdziała intrygom, obmowom i szykanom w zespole klasowym;

19)   jest uczciwy w codziennym postępowaniu (nie kłamie);

20)   zawsze okazuje szacunek nauczycielom i innym pracownikom szkoły, kolegom i ich rodzicom.

 

2. bardzo dobre

Otrzymuje uczeń, który:

1)       używa zwrotów grzecznościowych w stosunku do wszystkich pracowników szkoły, kolegów, znajomych;

2)       przestrzega wymagań Statutu Szkoły i norm społecznych,

3)       przejawia troskę o mienie szkoły;

4)       pomaga słabszym i młodszym kolegom;

5)       nie obraża innych, przeciwstawia się przejawom złego zachowania kolegów wobec innych;

6)       kulturalnie zachowuje się w miejscach publicznych;

7)       bierze udział w konkursach, olimpiadach i zawodach sportowych;

8)       przestrzega zasad bezpieczeństwa w szkole i poza szkołą;

9)       przestrzega zasad higieny osobistej;

10)   nigdy nie ulega nałogom;

11)   bardzo dobrze wywiązuje się z obowiązków szkolnych;

12)   nie spóźnia się na zajęcia szkolne;

13)   zawsze nosi odpowiedni strój, zmienia obuwie;

14)   chętnie udziela się społecznie na rzecz klasy i szkoły.

 

3. dobre

Otrzymuje uczeń, który :

1)       spełnia stawiane przed nim wymagania, nie wykazując przy tym inicjatywy własnej,

2)       punktualnie przychodzi na lekcje i inne zajęcia,

3)       przestrzega zasad dobrego zachowania w kontaktach ze starszymi i rówieśnikami,

4)       inspirowany przez innych uczestniczy w pracach na rzecz klasy i szkoły,

5)       prezentuje pozytywny stosunek do nauczycieli i kolegów;

6)       nosi odzież i obuwie wymagane regulaminem szkoły, dba o higienę osobistą;

7)       nie używa wulgaryzmów i słów obraźliwych naruszających godność osobistą;

8)       przestrzega przepisów bezpieczeństwa w szkole, w drodze do i ze szkoły, na wycieczkach i imprezach szkolnych;

9)       prawidłowo reaguje w sytuacjach zagrożeniowych;

10)   nie ulega nałogom;

11)   rozumie i stosuje normy społeczne;

12)   szanuje mienie społeczne;

13)   przestrzega wymagań regulaminu szkolnego;

14)   pozytywnie reaguje na uwagi dyrektora, nauczycieli i innych pracowników szkoły;

15)   nie odmawia udziału w pracach na rzecz szkoły i klasy;

16)   wykazuje się kulturą osobistą, właściwym stosunkiem do nauczycieli, kolegów i pracowników szkoły;

17)   nie obraża innych osób: słowem, gestem, czynem,

 

4poprawne

Otrzymuje uczeń, który:

1)       sporadycznie lekceważy naukę i inne obowiązki szkolne;

2)       ma nieusprawiedliwione maksymalnie 7 godzin lekcyjnych;

3)       sporadycznie spóźnia się na lekcje;

4)       nie angażuje się w pracę na rzecz szkoły, klasy;

5)       zdarza się, że jest nieuczciwy w codziennym postępowaniu;

6)       zdarza mu się nie szanować podręczników szkolnych, pomocy naukowych, sprzętu szkolnego;

7)       sporadycznie uczestniczy w akademiach szkolnych;

8)       czasem używa wulgaryzmów i słów obraźliwych przy jednoczesnym wyrażeniu chęci naprawienia swojego błędu;

9)       zdarza mu się łamać przepisy bezpieczeństwa w szkole i poza nią;

10)   zdarza się, że zaniedbuje higienę osobistą;

11)   czasami zapomina obuwia zmiennego;

12)   na uwagi nauczyciela reaguje pozytywnie;

13)   nie wszczyna bójek, nie uczestniczy w nich;

14)   nie przeszkadza w prowadzeniu zajęć;

15)   poprawnie odnosi się do nauczycieli, uczniów i pracowników szkoły;

16)   używa zwrotów grzecznościowych;

17)   czasem pomaga koleżankom i kolegom.

 

 

5nieodpowiednie

Otrzymuje uczeń, który:

1)             jest niezdyscyplinowany i arogancki, przeszkadza w prowadzeniu lekcji;

2)             wielokrotnie spóźnia się na lekcje;

3)             opuścił więcej niż 7 godzin bez usprawiedliwienia;

4)             często nie odrabia zadań domowych, nie przygotowuje się do lekcji;

5)             nie nosi obuwia zamiennego, jego ubiór i fryzura budzą zastrzeżenia;

6)             niszczy sprzęt szkolny i mienie społeczne;

7)             lekceważąco odnosi się do  nauczycieli, pracowników szkoły, rodziców, osób starszych;

8)             jest agresywny  w stosunku do rówieśników;

9)           lekceważy zadania przydzielone prze szkołę, wychowawcę , zespół klasowy;

10)         w codziennym postępowaniu nagminnie dopuszcza się kłamstwa;

11)         wykazuje lekceważącą postawę wobec symboli i tradycji szkoły, zakłóca  przebieg uroczystości szkolnych;

12)         używa wulgarnych słów, obraźliwych gestów w szkole i poza nią;

13)         nie przestrzega zasad bezpieczeństwa w szkole i poza nią;

14)         często zaniedbuje higienę osobistą;

15)         ulega nałogom;

16)         ma negatywny wpływ na swoich kolegów;

17)         lekceważy ustalone normy społeczne;

18)         nie podejmuje prób poprawy swojego zachowania.

 

6. naganne

Otrzymuje uczeń, który:

1)       nagminnie nie wywiązuje się z obowiązków szkolnych – nie przygotowuje się do lekcji, nie odrabia zajęć domowych, wagaruje;

2)       nagminnie nie wykonuje poleceń nauczycieli;

3)       nagminnie nie realizuje zarządzeń dyrektora szkoły i ustaleń samorządu uczniowskiego;

4)       jest agresywny w stosunku do kolegów i pracowników szkoły;

5)       poprzez nieprzestrzeganie przepisów bezpieczeństwa w szkole i poza nią naraża zdrowie własne i innych;

6)       bardzo często zaniedbuje higienę osobistą, nie zmienia obuwia;

7)       nagminnie używa wulgarnego słownictwa przy jednoczesnym braku chęci naprawy swojego błędu;

8)       ulega nałogom;

9)       celowo niszczy mienie szkoły;

10)   wchodzi w konflikt z prawem;

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:
Data utworzenia:2022-08-29
Data publikacji:2022-08-29
Osoba sporządzająca dokument:
Osoba wprowadzająca dokument:
Liczba odwiedzin:1195